torsdag 1 december 2011

Last christmas I gave you my heart.

Snubblar in i gamla minnen, snart jul, snart två år sedan, två år sedan jag tog en kula och fick en smula, skämt åsido. Inte citera låtar, jag ångrar inte mycket i mitt liv, tror inte det är bra att leva med ånger. Speciellt inte när man som mig är lite halvt emotionell störd. Jag ångrar dock hur innerligt jag älskar ibland och hur enkelt det är att få mitt hjärta. Men mest av allt, vilka dårar jag gett hjärtat till. Så jävla korkad är jag, jag tänker inte skriva ett helt inlägg om dem nötterna, dem knäcker jag med nötknäckarn istället. Det är mer vettigt.

Dem har sprängt något blodkärl och gett henne elstötar, så nu ser det ut som om hon får komma hem idag eller imorgon, det känns skönt. Känns lite som falskt alarm och det gillar vi, falska alarm är fint! Då betyder det att vi har tid kvar.

Sitter ensam i en mörk lägenhet med julmusik på hög volym och en jävla massa tankar, tror jag börjar få feber, tror till och med att jag kanske är i behov av en tupplur. Fast det struntar jag i. Blev inget adventsfika med jobbet då kollegans familj blev magsjuk, så nu har jag massa hembakat som jag inte vet vad jag ska göra av. Ska gå över till grannen med en del, polkabiscottin, blev riktigt god. Perfekt tilltugg till glöggen kan jag tänka mig. Får se om den får bli stående på julbordet. Pappa har förövrigt bokat kryssning till nyår, vet inte om jag åker med dem, med vänner eller om jag gör något helt annat. Känns skönt att ha en betald och klar resa dock, känns som en trygghet. Men som sagt, allting kan hända och så är det med det.

Nu ska jag dra på mig myskläder och krypa ner i sängen till en bra film tror jag minsann!

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar