måndag 8 augusti 2011

Man gör inte såhär emot mig.

Godmorgon

Vaknade vid sju och kände mig skakig efter natten som varit, låg och tänkte, fann att jag känner lite mer än jag kanske trott. Funderade över det, läste gamla texter i hemliga böcker och grät lite. Saknade människor, orkade inte be om hjälp, slog ett nummer om och om igen utan att ringa upp. Önskade att R hade varit där med tröstande ord och kramar, men vet inte var vi står för tillfället så vill inte be om något heller. Livet är lite märkligt udda, lite rörigt, lite trasigt men ändå väldigt bra. Ingen sa att det skulle vara lätt och lätt är det inte heller, det är kämpigt tidvis och jag är beredd på allt vad livet nu vill ge mig.

Jag skickade ett mail igår, blottade mitt hjärta och min själv i dem orden. Kändes bra efteråt, känslor ska man vara ärlig med. Det blir bäst så, bäst för en själv och motparten. Hoppas kanske inte på svar men åtminstone en reaktion, en gubben i lådan kanske.

Hur som, dagisvecka och jag börjar om 50min. Ska försöka äta lite och sedan får jag nog ta o klä på mig, sminket är ju redan klart.

/B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar