söndag 28 augusti 2011

Words are all I have.

Igår var det kräftskiva, började kvällen med att bråka med mamma, det gjorde ont i hjärtat och jag satt i ett hav av mina egna klänningar och grät innan vi kramades och blev sams. Jag sminkade mig och gick till Diana med hjärtat i halsgropen och var nervös över alla främmande människor som skulle vara där men det gick bra, det gick jättebra och jag hade så roligt. Jag hade en kväll med alla element i sig, träffade massor av fina människor och blev jättefull. Ledsen hann jag vara en släng med Mimmi på gården också, hann känna mig liten och ynklig innan lyckoruset fyllde mig igen. 

Idag sov jag ovanligt länge, åt mysfrukost med mamma och lillasyster innan jag tvingade med Diana till Farsta för att köpa doppresent till Livia. Åt lunch med henne och Jerry, skrattade åt gårkvällens roliga stunder och vandrade hemåt i regn, in på ICA och köpte massa gott, jag köpte jordgubbar, päron, äpple, vindruvor, cola light och popcorn. Precis det jag var sugen på när det är söndag och man är seg. 

Ska städa upp i rummet, bädda rent och sedan lägga mig för att titta på repriser av veckans serier och låta lyckan lägga sig som sockervadd runt hjärtat. Precis sådär som man gör en söndag och man är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar