söndag 10 april 2011

Boom!

Morgondagens planer: 

Vakna senast 9, gå ut och ta en powerwalk för att sedan gå hem och äta innan jag drar iväg på ett pass på Friskis. Efter det blir det dusch där innan jag beger mig ut på ett uppdrag på stan och sedan blir det hem till biblioteket, lämna och låna nya böcker innan jag går hem för att sortera tvätt och kanske om jag känner mig duktig ta en kopp thé, haha. 
  
Tänkte pröva på en egen metod kring all "vikthets" och "träningsmani". Jag tänker inte ge mig in på att träna fem dagar i veckan och aldrig unna mig någonting, det är inte ett liv värt att leva för mig. Jag tänker träna som minst två gånger i veckan, hinner jag med tre så är väl det bara en bonus. Men för att orka med det så måste jag också ändra matvanor, börja äta mer regelbundet och sluta med all skit. Inte för att jag ätit så mycket godis på sistone så, utan mer för att bara starta om på nytt. Jag vet att jag ofta påbörjar sådant här men ofta med väldigt hårda band på mig själv och om jag nu kommer iväg och tränar på Friskis två-tre gånger i veckan så är det alltid bättre än att inte komma iväg alls och om jag inte kommer iväg så får det bli en promenad, allting är bättre än ingenting. Har jag inte rätt i det? Hur som, så har jag pratat lite med min mor om detta dem senaste dagarna, berättat för henne hur jag känner kring saker och hur jag vill få saker gjorda och vi har även kommit fram till en bra plan tillsammans, för kosten vet jag redan hur den ska vara. Trogen viktväktare där man får äta allt men till viss mängd så vet jag vad jag kan och inte kan äta, dock har jag ju aldrig tränat i samband med detta. Därför tror jag att om jag bara orkar träna mer och fortsätter äta rätt, så kommer det bli bra.

Och nej, mitt mål är inte att bli smal, det är inte mitt ideal. Jag vill inte bli för tunn, jag vill bli sund. Gayigt eller hur? :D
Så nu vet ni vad jag kommer sträva emot, hoppas ni är med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar