tisdag 5 april 2011

A few questions that I need to know.



1. Vilken foundation använder du?
Max Factor Xperience i färgen 'Fair Sugar Cane'

2. Favoritconcealer?
MUS Cover all mix.

3. Vad har din hudton för undertoner?
Jag har röda undertoner.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Tycker det är en kul grej, något man kan använda både till fest och till vardags, när sminkningen kanske behöver extra piff.


5. Slänger du din mascara  efter tre månader?
Haha nej, så duktig är jag icke.

6. Vilken är din favoritmascara?
Maybeline Colossal Volume Mascara


7. Favoritapplikatorer?
Penslar, helt klart.

8. Använder du någon primer?
Använder kladdiga ögonskuggor, eller en primer från Lancóme till ögonen men ingen till ansiktet.

9. Favvoögonskugga?
Jag älskar alla mina ögonskuggor, det varierar från dag till dag.

10. Favvoläppstift?
Har inget direkt..

11. Favvoläppglans?
MNY's lypsyl med toffeesmak, en ganska nudefärg.

12. Favvoblush?
Ett ljusrosa från Loréal.

13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up?
De kan väl variera beroende på märken men de mesta är bra saker, bra saker till billig peng = underbart!

14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Absolut, gått några sådana där 500kr's kurser på MUS, men ja, visst skulle jag vilja gå en utbildning nån gång i mitt liv.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
För mörk foundation, kraftig rouge/solpuder och när folk gör dipliner som inte går ner till fransroten, alltså när det blir mellanrum mellan fransroten och eyeliner linjen.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Färgstarka nyanser alla dagar i veckan, dock kan det vara väldigt snyggt med en sofistikerad neutral sotning.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
Make up store

Jag utmanar:
Alla som känner sig manade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar