måndag 14 februari 2011

Be my valentine?

Godmorgon världen! 

Blev ingen vakna tidigt dag, så det blir ingen träning men vi ska istället promenera i solskenet.

Idag är det alla hjärtans dag, en dag jag tidigare fått ångest av men som jag idag tycker om. Inte för att jag har en pojkvän, för det är inte vad alla hjärtans dag handlar om. Alla hjärtans dag handlar om kärlek, om människorna vi älskar och som älskar oss. Jag har ingen pojkvän men jag har en skara av vänner som älskar mig och en familj som gör allt för mig och självklart är det besvarat. Jag behöver inte få blommor och choklad för att veta att jag är älskad, för jag vet det redan. Jag vet att det finns människor som älskar mig för precis den jag är, med fel och brister och allt som hör mig till. Det är första alla hjärtans dag sen jag blev "vuxen" som jag känner så. Jag gillar alla hjärtans dag men jag önskar att det kunde vara alla hjärtans dag varje dag, för visst ska vi väl visa uppskattning även övriga dagar? Säg "jag älskar dig" lite oftare, för det finns inget bättre än att få veta sånt även om man vet det, krama dem du tycker om, visa att du älskar dem varje minut och låt dem aldrig tro annat. Det är vad jag försöker göra, visa min kärlek varje dag och inte mer eller mindre för att det är alla hjärtans dag. Jag är däremot inte anti presenter eller kärleksgåvor men dem blir ju så mycket mer värda om man får dem en vanlig onsdag i april än om det är på alla hjärtans dag? Eller är det bara jag som känner så? För idag känns det som om det är "tvång" att köpa presenter och man förstår varför man får dem idag men om man får dem säg om en vecka istället, blir dem inte lite mer värda då? Då blir det ju en kärleksförklaring en vanlig måndag men bara för att visa att "jag älskar dig varje dag i veckan och varje dag på året, inte bara på alla hjärtans dag".

Hur som, nu ska jag sminka mig och sedan gå på en långpromenad med min bästa vän, för det är en vanlig måndag och jag älskar henne lika mycket idag som jag kommer göra imorgon. Så det så :)

Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar