måndag 27 december 2010

Dag 07 – Vänner

Vad ska man skriva här, vad man tycker om vänner i allmänhet eller ska jag berätta om mina vänner? Jag väljer att berätta om mina närmsta då. 

Diana - min bästa vän, mitt syre och min partner. Haha jag älskar ordet partner. Diana och jag har känt varandra i sju år(?) och har verkligen lärt känna varandra, hon är den jag pratar med när jag mår dåligt, den jag spenderar mest tid med och den jag anser vara mig närmst av mina vänner. Min älskling helt enkelt, ett liv utan henne vore inte ett liv värt att leva. Det är vi mot världen och jag tror på henne när hon säger det. Jag vet att vi klarar allt tillsammans och jag är så lycklig att ha henne vid min sida. Tack min älskling för alla stunder du ger mig.

Sussie - Min faster, storasyster och högra hand. Min partner in crime helt enkelt. Ända sedan vi var små har vi varit tighta, även fast vi inte alltid gillat varandra, haha. Sussie är en sån självklarhet i mitt liv och hon har alltid funnits där, alltid stöttat och inte lämnat. Att ha henne i mitt liv gör mig tacksam, varje dag! Dessutom är hon ju förbannat snygg så man blir ju stolt att vara släkt med na ;)

Linda och Andreas - Även dessa människor har jag känt hela mitt liv och dem får mig att känna mig trygg, Linda är min barndomsbästis, en människa jag hoppas att jag aldrig kommer förlora då jag vet att det är en vän för livet och så Andreas, även känd som "första kärleken" men idag även en väldigt god vän. Jag vet att jag har en tillflyktsort hos dem om det skulle behövas, en plats att andas ut på och det sköna är att jag är som en familjmedlem, vi är så nära att det är liksom som om dem vore kött och blod.

Mimmi - Lärde känna Mimmi 2006 när vi konfirmerades, då var hon ett litet emo med för mycket kajal och väldiga åsikter, det har hon fortfarande och jag är oerhört glad att jag har henne som vän, hon är toppen att prata med och bolla tankar med och hon finns där, även fast vi inte ses så ofta eller så mycket så vet jag att hon finns där.Vi har även jobbat som ledare tillsammans och jag måste nog säga att vi är ett dream-team.

Sabina - Lärde jag känna när jag flyttade hit vilket måste varit år 2000, min första vän här och även min bästis genom tonåren. Det finns inte så mycket mer o säga, det är en helt suverän tjej och även fast vi inte ses och hörs så ofta, så vet jag att jag kan lita på henne, att hon finns där. För när vi väl ses så har vi det sjukt roligt. Dessutom är hon jättebra på att lyssna och kan verkligen komma med smarta funderingar tillbaka.

Kimmie - Har inte känt henne så länge, lärde känna henne genom Diana men det här är en brud att lita på, är superglad att jag fått chansen att lära känna henne och att vi klickade så bra. Flummigare, roligare men även seriösare människa är det svårt att hitta. Hon är så genuint trevlig, varm och go att jag smälter. Och hennes leende kan ju lysa upp hela världen, sockertoppen i mitt liv. Så glad att jag har dig och så glad att du alltid finns där med en kram, ett peppande ord eller bara tid att lyssna på vad jag har att säga.

Jag älskar er alla, tyckte det var tjatigt med att skriva "jag älskar dig" i varje människas text. Men självklart älskar jag er alla, ni är bäst och jag är megalycklig att ha er i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar