onsdag 29 december 2010

Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi

Jag tror ingenting speciellt egentligen. Har ingen direkt tro, är döpt och konfirmerad så enligt papper så är jag kristen. Dock tror jag inte på någon gud utan på en högre makt, alltså att det finns något vi inte kan definiera och som vi inte heller ska definiera, det finns bara. Jag tror även på änglar, spöken och andar. Speciellt på skyddsänglar, det är något jag verkligen tror finns och känner att det måste finnas, för annars har jag bara jävligt mycket tur. Min livsfilosofi tar jag från Jack Dawson i Titanic. "Make everyday count" Det är så oerhört sant, oavsett om det är en skit dag så kan man göra den minnesvärd. Det finns alltid plats för något bra, även om det är en liten sak. Så allt jag säger är skratt genom tårar och sol genom regn!

Så, nu vet ni det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar