onsdag 22 december 2010

Han är min brolla.

Tar en paus i städningen för att berätta om min gårdag då jag promenerade in till stan, haha inte riktigt till gullmarsplan för att vara exakt med Diana, målet var att gå till stan men vi kom inte så långt för min hårbotten frös till is och hennes lår blev djupfrysta. Så istället för att stå o vänta nånstans i en timme så tunnelbaneluffade vi till Abrahamsberg och tillbaka till centralen där vi strålade samman med Kimmie. Det var dags för julklappsbyte även fast vi bestämt att vi inte skulle byta klappar så var Kimmie en stygg ponny och köpte till oss, så jag fixade en sista minuten julklapp som blev uppskattad, tror jag. Jag fick i alla fall en cupcake och muffins bok som är toksöt och det fanns många nya spännade recept som jag måste pröva. Diana fick en söt mugg med en bild på dem två! Både nöjda och glada rörde vi oss hemåt, jag för att sammanstråla med min mamma, pappa, lillasyster och farmor för en middag på Tomatis och Diana för att komma hem till sin familj. Efter middagen på Tomatis som blev en Avocadosallad för min del så begav vi oss upp mot lillasysters skola och kollade på hennes julavslutning och julspel. Jag måste säga att jag alltid skrattar lika hjärtligt för att det är så kul att kolla på barn som ska hålla koll på koreografi och sådant men ändå blir jag stolt över min lilla :) Efter julshowen gick vi hem och började med julstyret, pappa rullade köttbullar och jag pyntade lite mer i hemmet.

Idag vaknade jag vid 8, rörde mig mot slussen och lämnade lönespec, sedan begav jag mig hemåt, åt mysfrukost med lillasyster och sedan dess har jag städat. Julen har krypit in under mitt skin och verkligen gosat in sig och jag längtar så himla mycket nu! Nu ska jag återgå till städningen, hörs sen.

Pusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar