tisdag 11 januari 2011

Dag 22 – Det här upprör mig

Det upprör mig när barn kommer till skada, krig upprör mig och så även förtryck av alla människor. Jag mår dåligt och blir upprörd när jag ser hemska dokumentärer om tredje världen och människor som lever i misär. Jag får ont i hjärtat när jag går på gatan nu när det är kallt och ser alla hemlösa, det känns som ett stort nedslag för mig, även fast jag som ensam individ inte kan göra sådär mycket. Blir även ledsen och extremt upprörd av att se barn utan föräldrar på sådana där dokumentärer, vet ju inte vad jag skulle göra utan min mami och papi. Det går bara inte.

Mest av allt blir jag upprörd av människor som säger sig finnas där, spelar vän och kärleksfull för att i andra sekunden vara den som bryter ner dig. Det sårar mig och gör mig upprörd hur mycket man kan nedvärdera andra människor till exempel för att utsätta dem för mobbning. Det är för mycket för att jag ska försöka ta in det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar